onsdag 23 november 2011

Filmdag

Uppsala v.46
Onsdag=filmdag. Uppgiften var att presentera en film med temat min förebild. Jag tyckte att alla hade lagt ner ett bra jobb på innehållet och det tekniska. Det man märkte var att berättarrösterna var svåra att få tydliga. Vi får skylla på tekniken. 
Jag började en filmkurs i Arvika på tisdagen. Vi använder oss av Ipad 2 som filmkamera. Jag ville därför göra Min förebild i Ipaden med Imovie. Jag visste det skulle bli stressigt, men jag hade ju alla delar klara för att sätta ihop filmen. Jag tycker Imovie är ett lättanvänt filmredigeringsverktyg. Det som jag inte fick att fungera var flytten av vissa ljudfiler mellan dator och Ipad. Dom stannande i biblioteket i Itunes. Mycket irriterande!  Jag hittade heller inga tomma rutor som kan skriva in text i, utan man fick lägga in text på befintlig film eller bildklipp. Jag fick i alla fall ordning på filmen under onsdagen och visade den på torsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar