torsdag 24 november 2011

Läget inför våren!

Diskussion om upplägget för vårkursen. Jag tycker att kursen har ett bra innehåll och våra kursledare har en bra didaktik. Därför är jag beredd att ta omaket att resa några extra mil. Jag tycker att alla tog hänsyn till oss som har långa resor. Förslaget är att vi träffas fysiskt 4 tillfällen på samma sätt som nu samt är uppkopplade på en samarbetsportal de veckor vi jobbar hemma. Hem och ge och ta med rektorn.

SLS
Vi ska under 30 min.:
* skapar en undervisning som engagerar (utifrån gruppens behov)
* tar fram relevanta länkar och resurssidor kring ert program
* låter alla i gruppen hålla i en del av lektionen 
* håller tiden 
* gör en kort utvärdering tillsammans med gruppen efter lektionen
Johanna, kaffebönan Liselott och jag föll för samma tema och bildade en grupp som ska undervisa de andra grupperna hur man kan arbeta med ljud. 
Här kommer det en samling ljud som är hämtade på Multimediabyrån och får samlingsnamnet STAD
explosion(ladda ner)                lyssna
kyssa(ladda ner)                      lyssna
polissiren(ladda ner)                lyssna
skrik(ladda ner)                      lyssna
gående på trottoar(ladda ner) lyssna


2 kommentarer:

  1. Liselott skriver:

    Går det bra att bearbeta rektorn? Visst har det varit roligt att jobba i Audacity. Kul idé att lägga ut ljudeffekterna som länkar.
    Ser fram emot onsdagens redovisningar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det känns bra med en fortsättning med kursen och hoppas att det ska funka även för mig med en liten bäbis.
    Lycka till med samtalet med rektorn!

    SvaraRadera