onsdag 21 september 2011

Mitt uppdrag

Jag arbetar på Gateskolan som är en F-6 skola. Min placering har i huvudsak varit på mellanstadiet som klasslärare. Vissa "gynnsamma" år har jag haft en del av min tjänst som it-resurs, men när det knakar i budgeten är resurstjänster en lyxvara. För ca. 8 år sedan byggde jag upp en datasal med hjälp av projektpengar. Klasserna kom till mig och fick lära sig olika program. Sen några år är det tänkt att lärarna ska gå dit med sina elever och hålla egna lektioner, dom har ju gått PIM! Datorer kräver underhåll, datorer måste uppgraderas för att ha kapacitet för att klara filmredigering mm. Börjar det krångla med inloggningar och datorer som hänger sig , dröjer det inte länge förrän datasalen står tom.
Nu har jag en tjänst som är 50% lärarlyft, 30% undervisning åk.6 och 20% it-pedagog. Min förhoppning är att jag ska kunna överföra mina it-kunskaper som jag har och som kursen kan ge mig, till mina arbetskamraterna, få tekniken att fungera så att lärarna vågar använda it som ett verktyg i undervisningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar